מערכת העיכול

צינון ושפעת

דרמוטולוגיה

אלרגיה

הילדים משלשלים?
9 דברים שכדאי שיהיו בבית

שיתוף הכתבה

עשיתם כל מה שיכולתם, ובכל זאת זה הגיע, הרגע שאף הורה לא מצליח להימנע ממנו – אנחנו מדברים כמובן על שלשולים אצל ילדים. הקטנים שלנו עדיין לא יודעים תמיד לשמור על היגיינה, ומאחר שהם נמצאים בגנים ובבתי הספר שעות רבות, הם עלולים להידבק מחבריהם לעתים קרובות בווירוסים שיכולים לגרום לשלשולים. ברוב המקרים, השלשול עובר לאחר כמה ימים, אבל הימים הללו עלולים להיות מעיקים למדי לקטנים ולגדולים. הנה כמה דברים שכדאי שיהיו בסביבה, כדי שהחוויה תעבור בקלות ככל האפשר:

  1. שתייה ונוזלים – אחת מהסכנות שבשלשול, היא התייבשות. שלשול חריף גורם לאיבוד נוזלים, בוודאי אם הוא מלווה גם בהקאות. ילדים לא תמיד מודעים לכך, ולכן אנחנו המבוגרים, צריכים לדאוג שיקבלו מספיק נוזלים. בהתאם לגילם של הילדים, מומלץ להניח בסביבתם מים לשתיה בצורה שנוחה להם (בקבוק, כוס מותאמת לגיל) ובטמפרטורה שהם אוהבים. אפשר להציע מדי פעם גם תה צמחים בטמפרטורה פושרת, אבל מומלץ להימנע משתיה מתוקה.

  2. אוכל מתאים: מומלץ לשלב בתפריט גם מאכלים שיש בהם נוזלים, כמו מרקים שהילדים אוהבים. ומה לגבי התזונה בזמן המחלה? זה תלוי בילד ובהרגשתו, ואין כללים מוחלטים. להמלצות מפורטות, היכנסו לכתבה זו.

  3. כפפות חד פעמיות – וירוסים שגורמים לשלשול, עלולים להיות מדבקים מאוד. אם אתם רוצים להיזהר ולהימנע מהדבקה שלכם ושל שאר בני הבית, מומלץ להיעזר בכפפות חד פעמיות, במיוחד כאשר מטפלים ברחצת אזור העכוז של הילדים, בבגדים התחתונים שלהם, ובכלי האוכל והרחצה שבהם השתמשו.

  1. מגן מזרן – שלשולים והקאות עלולים להתרחש גם בלילה או בשעת מנוחה, לכן מומלץ לרפד את המיטה של הקטנים גם במגן מזרן, שיוכל ללוות אתכם גם לתקופת הגמילה, אם טרם עברתם אותה.
  1. תוספים ותרופות – כיום אין תרופה לווירוסים, אבל קיימים מוצרים כמו "הפי טאמי" שעשויים להפחית את תדירות השלשולים ולהקל על כאבי הבטן (למידע נוסף הקליקו) כמו כן, מאחר  והילדים עלולים לאבד מלחים חשובים לגוף, ניתן להשתמש בתמיסות מלחים מוכנות.
  1. מגבונים נעימים – בזמן שלשול, מטבע הדברים, צריכים לנגב יותר את הישבן. מומלץ להצטייד במגבונים נעימים לניגוב. שימו לב שמגבונים ריחניים עלולים לעורר רגישות בעור העדין של התינוק או הילד, לכן בתקופה זו כדאי לשקול להשתמש דווקא במגבונים נטולי ריח. שיטה נוספת שמומלצת הינה לשטוף את הישבן במים (חשוב לעשות זאת עם כפפות על מנת לצמצם את ההדבקה).

  2. אביזרי בידור והפעלה – כדי להקל על הילדים (ועל ההורים) את השהות בבית, מומלץ להצטייד בחומרי יצירה, ניירות, טושים, משחקי הרכבה, חוברות צביעה ועוד.
  1. ציוד ליציאה מחוץ לבית – כשחולים, רצוי בד"כ להישאר לנוח בבית, אבל לעתים חייבים כמובן לצאת – למשל לביקור רופא או להתאוורר מעט בפארק קרוב או בגינה. במקרה ואתם יוצאים, כדאי לקחת אתכם מגבונים, בגדים להחלפה, שקית לעיטוף הבגדים שהתלכלכו, ואם מדובר
    בתינוקות – גם טיטולים בכמות מספקת ומשטח חד פעמי או משטח הניתן לכיבוס וכמובן – לא לשכוח מים.
  1. הרבה סבלנות – אין ספק ששלשולים אינם נעימים לקטנים וגם לגדולים, אבל על פי רוב התופעה חולפת מעצמה, ותוך כמה ימים הקטנים חוזרים לרוץ, לקפוץ, לשחק ולצחוק כהרגלם. חשוב להדגיש: אם השלשולים אינם חולפים תוך ימים, או אם הילד.ה מגלה סימני חולשה רבה והתייבשות, יש לפנות לבירור רפואי בהקדם. (מוזמנים לקרוא על כך כאן) החלמה מהירה!

אין להסתמך על התוכן והמידע לשם קבלת או הענקת טיפול רפואי והוא אינו מיועד לבוא במקום עלון לרופא / לצרכן / או התייעצות עם רופא מוסמך. לפני השימוש יש לעיין בעלון לרופא / לצרכן.

מוצר רפואי ממקור טבעי המסייע בטיפול בשלשול חריף וכרוני ובכאבי בטן.

כתבות נוספות בנושא

לידיעתך, באתר זה נעשה שימוש בקבצי COOKIES. המשך גלישה באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף ניתן לעיין במדיניות הפרטיות.