מערכת העיכול

צינון ושפעת

דרמוטולוגיה

אלרגיה

לטיול יצאנו – אילו תרופות מומלץ לקחת לטיול עם הילדים

שיתוף הכתבה

אחד מהחששות שמלווים הורים, בעיקר לילדים קטנים, לקראת יציאה לטיולים ארוכים בארץ או בחו"ל – הוא ההיערכות הרפואית. כלומר, השאלה אילו תרופות וציוד רפואי כדאי לקחת.

פנינו לד"ר באסם אבו ערב, שאת השכלתו כרוקח קליני קיבל בפריס, צרפת וכיום משמש כרכז וכמרצה לפרמקולוגיה קלינית לאחים ולאחיות בבית הספר לסיעוד ב"אסף הרופא" וכרוקח אחראי במכון האונקולוגי "גולדן קייר", כדי לסייע לנו לקבל מידע רלוונטי.

ערכת עזרה ראשונה – "כשיוצאים לטיול בארץ, בוודאי לטיול שטח, הבסיס כמובן הוא כובע, קרם הגנה ומספיק מים", אומר ד"ר באסם, "חשוב לקחת איתכם ערכת עזרה ראשונה שמסייעת נגד פציעות, חתכים וחבלות ומכילה את כל הציוד הנדרש. יש ערכות מוכנות שאפשר לרכוש בבתי המרקחת. אם צריך, אפשר גם להכין בבית תיק קטן עם פלסטרים, פדי גזה, חומרי חיטוי ויוד (ללא מרשם) או אלכוהול. זכרו שבישראל, בקיץ, הסכנה העיקרית, היא השמש – ורצוי להתכונן מראש לכך ולהצטייד במשחות ללא מרשם למריחה, לטיפול ולהקלה על כוויות".

תרופות קבועות – "אנשים רבים לוקחים תרופות באופן קבוע. לפני שיוצאים לטיול, חשוב להכין אותן מראש בכמות הנדרשת, ולאחסן אותן במקום מתאים ככל האפשר", אומר ד"ר באסם.

בעיות במערכת העיכול – "כאבי בטן ושילשולים הם תסמינים נפוצים שיכולים להופיע בטיולים, במיוחד בגלל חשיפה לגורמי סיכון מוגברים בטיול כמו אי-שמירה מספקת על היגיינה בסביבה לא נקייה, הרעלת מזון, אכילת מזון שאנו לא מורגלים בו ועוד. בדרך כלל, תסמינים אלו, אינם מסכני חיים אך הם עלולים להיות מאוד מטרידים ולהשרות אי-נעימות רבה במהלך הטיול. כדי להקל על התסמינים, אפשר להצטייד מראש במוצרים ללא מרשם כגון 'הפי טאמי' המסייע לטיפול בשלשולים וכאבי בטן. מוצרים נוספים שעשויים לסייע הם כאלה שמטפלים בבחילות, בהקאות ובעצירות".

חבלות וכאבי שרירים – "אם הטיול כולל מאמץ שרירים ויש חשש מחבלות ומכאבי שרירים, מומלץ להצטייד בספריי ובמשחות אנטי-דלקתיות ללא מרשם למריחה", אומר ד"ר באסם.

חום, התקררות וכאבים – "אם מדובר בטיול של כמה ימים, כדאי לקחת בחשבון אפשרות של התפתחות מחלה. במקרה שאתם לא נמצאים ליד בית מרקחת זמין, אפשר להצטייד בתרופות ללא מרשם המשווקות תחת שמות שונים ומכילות את החומר הפעיל 'פרצטמול', העוזר ומקל על החום ועל הכאבים, או תרופות עם החומר הפעיל 'איבופרופן' או מוצרים עם נפרוקסן סודיום (לילדים מעל גיל 12), שמיועדים לחום, לדלקת ולכאבים", אומר ד"ר באסם.

אלרגיות – "למטיילים האלרגיים שבינינו, מומלץ להצטייד לפני הנסיעה בתרופות ללא מרשם שיקלו על המצב – משחות וכדורים נוגדי אלרגיה", מציין ד"ר באסם.

טיול בחו"ל

טיול לחו"ל הוא מטבע הדברים מורכב יותר. ראשית, אין לנו נגישות למקור תרופות קבוע ומוכר. שנית, במדינות, בעיקר לא מערביות, אנו עלולים להיתקל בבעיות רפואיות שונות מהרגיל.

לצד כל מה שנכתב ביחס לטיול בישראל, כדאי לחשוב גם על מוצרים שיכולים לעזור בטיסה, "למשל אטמי אוזניים למי שסובל משינוי הלחץ הסביבתי בהמראת המטוס או בנחיתה וטיפות לכאבי אוזניים, שניתן לקנות ללא מרשם רופא", אומר ד"ר באסם.

כמו כן, לפני הטיסה לחו"ל –אם נוטלים תרופות כרוניות – חשוב מאוד לשים לב ולוודא שאכן ניתן להכניס את התרופות הקבועות שלכם למדינת היעד. ייתכן שיהיה צורך בתרגום של מסמכים מיוחדים, במיוחד כאשר מדובר בתרופות חזקות לכאבים כדוגמת תרופות נרקוטיות. חשוב במיוחד לשים לב למוצרים מבוססי קנאביס שאסורים לשימוש במקומות רבים. את המידע הזה, ניתן לבדוק מול משרד הבריאות או השגרירות של אותה מדינת יעד, לפני הטיסה.

אם אתם נתקלים בבעיה רפואית חדשה וזקוקים לתרופה, יש לגשת לרופא בהתאם להסדרי הביטוח שלכם במדינה בה אתם נמצאים – ולבקש ממנו מרשם רפואי מתאים והדרכה היכן ניתן לקבל את התרופה.

נקודה אחרונה אך לא פחות חשובה: אם החופשה היא למדינה אקזוטית, לפני הטיסה מומלץ לפקוד מרפאת מטיילים. ייתכן שיהיה צורך להתחסן לפני הנסיעה, בהתאם לאזור היעד אליו טסים, וייתכן שכדאי לרכוש מראש תרופות מותאמות מדינה בהתאם למחלות הנפוצות בה.

צ'ק ליסט לטיול – לצלם מסך ולשמור:

המידע המופיע בכתבה אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי פרטני. למידע מפורט על התרופות שבכתבה, ניתן לעיין בעלון לצרכן ולהתייעץ עם הרופא המטפל או הרוקח בדלפק.

אין להסתמך על התוכן והמידע לשם קבלת או הענקת טיפול רפואי והוא אינו מיועד לבוא במקום עלון לרופא / לצרכן / או התייעצות עם רופא מוסמך. לפני השימוש יש לעיין בעלון לרופא / לצרכן.

מוצר רפואי ממקור טבעי המסייע בטיפול בשלשול חריף וכרוני ובכאבי בטן.

כתבות נוספות בנושא

לידיעתך, באתר זה נעשה שימוש בקבצי COOKIES. המשך גלישה באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף ניתן לעיין במדיניות הפרטיות.